메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
진성현 (가톨릭관동대학교)
저널정보
한국호텔관광학회 호텔관광연구 호텔관광연구 제20권 제4호 (통권 제77권)
발행연도
2018.12
수록면
130 - 142 (13page)
DOI
10.31667/jhts.2018.12.77.130

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper was designed to provide a long-haul business model to be selected by the nation`s low-cost carriers by analyzing it based on prior studies to the long-haul flight application of the low-cost carrier business model which is being effective at short haul. Low-cost carriers in Korea carefully push for an attempt to extend their low-cost airline business model to long-haul flights in response to the local market saturation. The study found that there are many limitations for successful business models that low-cost carriers have shown in short-haul flights. It is too early to make a decisive decision on the long-term success of the long-distance low-cost airline model, but many price-sensitive passengers are eager for this long-haul low-cost airline model. This study limits the fact that domestic low-cost carriers are in the process of long-haul flights and that there is no actual long-haul transportation. The fact that long-distance LCCs, which have increased sharply since 2000, are still early to build successful profit models such as short-haul markets has a great implication for studying long-haul low-cost business models.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 본론
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0