메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수체육학회 한국특수체육학회지 한국특수체육학회지 제9권 제1호
발행연도
2001.1
수록면
1 - 12 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The curriculum in the special school for the student with physical impairment is generally same to the one of the regular school in its goal and directions. The PE curriculum for the students with physical impairments has been same to the one for the regular students prior to the establishment of the special curriculum. Those curriculum were established at first in 1983 which was the latest among other special curriculum then, there were amendment in 1989 and 1998. The structure of curriculum consists of subject areas, adaptive activity, free choice, extra-curricular activity. However, the physical education classes were utilized by reducing the total of time compared to the earlier establishment.The educational goal of PE were built by psychomotor, cognitive, affective domains, and physical rehabilitation. The contents of education were consisted of the curriculum considered by physical activities as well as the characteristics of the impairments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0