메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수체육학회 한국특수체육학회지 한국특수체육학회지 제13권 제1호
발행연도
2005.1
수록면
17 - 28 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the reasons for negative attitude of middles schooler without disabilities toward inclusive physical eduation with a student with mental retardation. This study will contribute to accelerate and facilitate inclusive physical education. Using qualitative methodology, data were collected using observation, in-depth interviews to 2-1 class non-disable middle school students from april to December in 2004. The data were analyzed using textual analyses, domain analyses, taxonomic analyses. The researcher interpreted the results from the epistemology point of symbolic interaction view. On the basis of the results analysed, the conclusions were drawn as follows: Students without disabilities had negative attitude toward the student with mental retardation because of his aggressive behavior, disturbing class, and middle schoolers' limitation or inability of acceptance for the students with mental retardation. This study suggested that improvement of physical education teachers' positive attitude toward students wiht disabilities, development of imstructional stategies and specialty, and education for understanding students without disabiliteis in inclusive classes were strongly needed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0