메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국로렌스학회 D. H. 로렌스 연구 D. H. 로렌스 연구 제16권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
27 - 46 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines the achievement and its limitation of the dramatic embodiment of vision Lawrence articulates in Women in Love while focusing on the relationship between Birkin and Ursula. Lawrence succeeds in embodying vividly the not-yet-to-be-expressed scenes through nature images. Such scenes include the followings: Birkin's 'being' knows Ursula's 'being', Birkin plants his seed and becomes the oneness with nature, and Ursula painfully undergoes the inner change during Birkin's violent stoning of the moon. Lawrence, however, does not always succeed in embodying dramatically his vision such as "star-equilibrium." After Birkin realizes the vision, Lawrence uses Birkin as his mouthpiece and tells his vision dogmatically through his own voice. Egypt's pharaoh image which is used to embody Birkin's "physical mind" state in chapter 23 is not constitutive and concrete. This novel, notwithstanding its occasional authorial intrusion and the failure of dramatic embodiment of vision, proves to be original and experimental. Lawrence makes unprecedented attempt to embody 'the whole man alive' by portraying 'being', explore being's struggle to articulate what is not known, and create a language which can articulate it. Though it is not always successful, it is profoundly intriguing.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0