메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제29권
발행연도
2017.1
수록면
335 - 372 (38page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to suggest improvements by analyzing teaching contents of ‘Korean alphabet(Korean consonants and vowels)’ in Korean textbook, Standard Korean (which were developed by the curriculum of KSL for the elementary school, middle-school, high-school students of the multi-cultural background). In chapter 2, this study defines students who need to learn Korean as a foreign lang age, and the Korean alphabet(Korean consonants and vowels) in school. And it identify their characteristics of learners. They should learn not only Korean as a second language but also Korean as a first language. Therefore, it is necessary to consider the relation between ‘teaching contents of Korean as a foreign language’ and ‘teaching contents of Korean as a first language’ In chapter 3, this study attempts to check whether ‘the Korean alphabet unit of Standard Korean ’ reflects the characteristics of learners. Therefore, this study analyze ‘2012 KSL Curriculum’ and ‘2009 Revised Korean studies Curriculum’. And it compare the textbooks of Standard Korean and Korean , critically describe the appropriateness of Standard Korean . And it suggests the direction of the teaching contents of Korean alphabet for children and youth learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (56)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0