메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동서대학교 일본연구센터 차세대 인문사회연구 차세대 인문사회연구 제6호
발행연도
2010.1
수록면
165 - 184 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper uses the experimental phonetic methods of research. By analyzing and carrying researches on the language paragraphs on sentence particles “の” in the end of the sentences which are used by thirteen students majoring in Japanese who are the native speakers in the northern area of china ,we can summarize the intonation characteristics and make a further research into the causes of these characteristics. On the basis of the former researches, this discourse uses the intonation analyzing software on sentence particles “の” in the end of the sentences containing “interrogation” and ” requirement”. Then we can infer that there are intonation differences between Japanese learners and Japanese natives. Through the analysis of northern dialects intonation system and discriminating experimental researches, it is discovered that the above differences are caused by the learners’ dialects. Apparently the forming causes of Japanese learners’ intonation characteristics are multifarious, another factor makes us known the fact, that the learners cannot get relevant phonetic instructions in the process of studying.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0