메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이화여자대학교 음악연구소 이화음악논집 이화음악논집 제19권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
127 - 142 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Three topics are discussed in this article. First, music librarianship education is summarized according to the questionnaire survey conducted in 2008 to the IAML members. Second, the current state of music librarianship trainings in Japan is outlined. Finally, the future tasks to be solved on this issue are proposed. The interdisciplinary approach has been promoted in music scholarly community. Various music sources in any genre are easily accessible on the web. However, the music library services in Japan are primarily based on Western Art music, which most of music colleges focus on their curriculum. The author thinks that music libraries need to be more enthusiastic for information services on music of all genres. It is also indispensable for music librarians to consider the knowledge and skills of digitizing (or at least digitally managing) cultural heritage information including traditional music areas. The author points out that building a database containing suitable metadata for music sources in all genres may be a key for the above issues.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0