메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제23권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
135 - 149 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to analyze the problem, occurred while teaching the Chinese language with Chinese children’s song. Some previous papers on the teaching of the Chinese language have suggested using Chinese children’s songs to teach the Chinese language. These views aim to arouse some positive attitudes towards studying the language voluntarily with the motivation on the learning of the language. Lee (2008) argues that “a teaching method of using children’s songs is useful to some beginners as one of many teaching․learning methods, because that attracts a lot of interest and concentration to learners and can be of great help to learn the Chinese language through a sense of rhythm”. However, this method also can have an bad effect on learning tones, if rhythmical elements are recklessly used. Learning through songs may be useful to raise learners’ interest and positive attitudes, but may not be the only best method in that the Chinese language is different from English, a non-tonic language. Considering these problems with the language learning through song, this papers seek to measure and analyze the differences in pitches through the Praat program, when learners Read and Sing three selected Chinese children’s songs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0