메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제31권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
297 - 320 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This is a qualitative study of the close analysis of L2 speakers’ intrapsychological speech from the Vygotskyan perspective of mediation. The term ‘intrapsychological speech’ in this study embraces the forms of private and inner speech that occur as a result of cognitive processing during an L2 reading task. Seven Korean L2 speakers of English majoring in biology in a U. S. college participated in one session of three hours self-study activity that mainly involvesd L2 reading. Reading aloud is one of the noticeable patterns of intrapsychological speech observed in this study. In detail, we were able to note several types in reading aloud; such as, the forms of repetition in L2, manipulation of L2 pronunciation, use of L1, oral translation of L2 text into L1, and note-taking. The higher incidence of reading aloud occurred when the reader had difficulty understanding the text, and reading aloud facilitated participants’ resolving problems of comprehension of the difficult text. Therefore, we can conclude that the use of intrapsychological speech during L2 reading provides us with an insight into the readers’ meaning-making process.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0