메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제9권 제1호
발행연도
2006.1
수록면
74 - 93 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This case study examines whether multiple representations of information in second-language learning help or hinder learning. Participants(152) who enrolled in a second-year German course read a German story with the aid of a multimedia computer program. They were divided into four groups based on the kind of annotations they received. Group I received neither visual nor verbal annotations. Group II, only verbal. Group III, only visual. Group IV, both annotations. Group II and III showed noticeable results. When group III students received visual annotations for vocabulary words, students with low-verbal and low-spatial ability recalled less words than those with high-verbal and high-spatial ability. Students in group II, however, did not differ when they received only verbal annotations. As far as text comprehension is concerned, all students were worst when they were given with visual annotations. Results are consistent with a generative theory of multimedia learning and with cognitive load theory which assume that multimedia learning processes are executed under the constraints of limited working memory.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0