메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국예이츠학회 한국 예이츠 저널 한국 예이츠 저널 제57권
발행연도
2018.1
수록면
171 - 191 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Modern tragedy is marked by characters who suffer a sense of being caught or lost in a world where visionary grandeur cannot find its material base and is thus reduced to a relative value or sheer madness. In the end, the Dionysian hero falls into total silence or ends up in a whirlpool of self-destructive violence. This paper traces modern incarnations of the Dionysian man on stage whose visionary loneliness plays havoc on the tranquil appearance of the rationalized world. Taking Nietzsche’s account of Hamlet as the starting point, it establishes certain traits of the Dionysian hero such as linguistic hyperbole and frenetic motion that go in tandem with the confounding lethargy that forces the character to deviate constantly from the main dramatic action. The paper suggests that Lucky in Waiting for Godot is a modern successor of Hamlet, and it closes off with a discussion of the Dionysian man in Enda Walsh’s plays and his Misterman in particular.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0