메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제33호
발행연도
2015.1
수록면
267 - 292 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to show that the explanatory sequence can adopt the logic of the answer from the narrative and argumentative sequences, positioning them as subsequences of the explanatory sequence. For the content of an explanation to be persuasive, strategies that make an admissible speech to the caller are necessary. This is one strategy suggested by the theory of the sequence: to place the narrative or argumentative sequence as a subsequence of the explanatory sequence. The significance of this study lies in the attempt to overcome the definitions of particular sequences and illustrate the relationships between them. Clarifying the relationship of combinatorial sequences is important to understand not only the structure of the text but also the textual meaning. As research on the relationships between the sequences has proceeded, we have arrived at the need to methodologically classify these results. If this classification clarifies the sequential relationships and their effects on meaning in the text, we can establish a new grammar of the text.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0