메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국초등과학교육학회 초등과학교육 초등과학교육 제24권 제3호
발행연도
2005.1
수록면
268 - 280 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Teaching with laboratory activities in school science, which are distinctive characteristic, is placed from otherrich benefits in learning from using laboratory activities. At these time, however, some educators have begun toseriously question the effectiveness and the role of laboratory activities. There are some causes related to obscure andvague aims of laboratory activities. The purposes of this paper is to review aims of laboratory activities presented inthe literatures through historical overview, and to obtain implication for school science. There are various aims oflaboratory activities by a number of researchers. Overall synthesizing, there are four domains of aims of scienceprocedural knowledge, (b) nature of science, (c) science attitude has two sub-domain; scientific attitude and attitudetoward science, and (d) ability of scientific inquiry has two sub-domain; manipulative skills and scientific thinking.But, it is necessary to continue the folowing study in order to obtain the aims of laboratory activities agreed byexpert comunity, and setting up of lists of aims of laboratory activities for students to achieve hierarchies of scholscience curriculums.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0