메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜란 (고려대학교)
저널정보
한국슬라브유라시아학회 슬라브학보 슬라브학보 제34권 제3호
발행연도
2019.9
수록면
29 - 57 (29page)
DOI
10.46694/JSS.2019.09.34.3.29

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
“Whoever invents new endings for plays will open a new era.” In the letter to Suvorin in 4 June 1892 Anton Chekhov wrote that and declared not to write a play before inventing catchy ending without marriage and shooting. 3 years after Chekhov completed The Seagull and wrote to Suvorin again, “I began it forte and finished it pianissimo – against all the rules of dramatic art.” This paper studies endings of four later plays (The Seagull, Uncle Vanya, Three Sisters, The Cherry Orchard), as results of efforts to devise ingenious endings for new forms in the theatre and signs of masterpieces of modern drama. Endings of the later four plays have some similar motives reminding of each other and some such interpretive problems. This study focuses on pianissimo endings without conventional denouement and the meaning of recurring motives of Chekhov’s major four plays: patience, resignation, reward after death and possibility of knowing the sufferings in this world and comedy as expression of author’s love of life and optimism. It would be not just a formal examination of the new endings that Chekhov devised but consideration on Chekhov’s thoughts on life.

목차

Ⅰ. forte에서 pianissimo로
Ⅱ. 파국을 맞이하는 자세
Ⅲ. 체호프의 엔딩
참고문헌
Abstract

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-349-001237140