메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Hyeji Jang (POSTECH) Sung H. Han (POSTECH)
저널정보
대한인간공학회 대한인간공학회 학술대회논문집 대한인간공학회 2018 춘계 학술대회 한.일 공동학술대회
발행연도
2018.5
수록면
61 - 65 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An advanced Driver Assistance System (ADAS) refers to a system that helps or replaces a driver"s driving task. Along with the rapid growth of the smart car market, ADAS has been actively developed to reduce driver"s workload and improve driving performance. Adaptive cruise control (ACC) that is one of the most widely used systems belongs to one of ADAS. It directly controls a vehicle to keep the longitudinal distance. Despite the increasing number of vehicles equipped with ACC, some drivers are still reluctant to use it. ACC designers need to understand why drivers are using or not using ACC so that they can and improve it. One of the available techniques to understand the drivers’ behaviors is an opinion survey. The purpose of this study is to investigate what factors influence on the use or disuse of ACC. A survey was conducted through the internet community. ACC users freely explain why they use or disuse ACC. Collected responses were classified through open card sorting. Five positive factors and five negative factors relevant to the ACC use were derived. The results of this study can be used when designing or improving ACC.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Method
3. Results
4. Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0