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논문 기본 정보

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저자정보
차창준 (한양대학교) 박진철 (한양대학교) 박민로 (한양대학교) 임명섭 (한양대학교) 이충성 (만도)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2019년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2019.11
수록면
522 - 526 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The Electric Power Steering(EPS) system is directly related to safety. So, the whole system is mechanically connected. Due to mechanical characteristics of the steering system, vibrations generated by the EPS motor are transmitted to the driver. Cogging torque is generated by the interaction between the permanent magnet and the slot structure. Cogging torque is one of the torque ripple components. This paper investigates the cogging torque according to manufacturing tolerance of SPMSM with Segmented-Core for EPS. First, manufacturing tolerances for each part of the motor will be introduced. Then, the harmonics of the cogging torque due to each manufacturing tolerance of the motor part are analyzed. Finally, by comparing the simulation result with test value, the validity of this study is demonstrated.

목차

Abstract
1. 서론
2. 모터의 조립 공차
4. 공차에 의한 코깅 토크
4. 결론
References

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