메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노향지 (명지대학교) 김정민 (명지대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제29권 제3호
발행연도
2020.6
수록면
297 - 310 (14page)
DOI
10.5934/kjhe.2020.29.3.297

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the effect of self-differentiation on the self-defensive ambivalence, peer support, and social problem-solving ability of college students, and to identify the mediating effects of self-defensive ambivalence and peer support on the relationship between self-differentiation and social problem-solving ability. This study administered questionnaires to 428 college students nationwide. Data analysis was conducted using the descriptive statistical analysis, Pearson’s correlation analysis with SPSS Statistics 21.0, and separate and double mediation analyses were conducted with SPSS Marco. The main results are as follow. First, self-differentiation of college students had significant negative effect on self-defensive ambivalence, and significant positive effect on peer support and social problem-solving ability. Second, on the relationship between self-differentiation and social problem-solving ability of college students, self-defensive ambivalence and peer support had partial mediating effects. Third, self-defensive ambivalence and peer support had a dual mediating effect on the relationship between college students’ self-differentiation and social problem-solving ability.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅴ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-590-000887859