메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류계라 (고려대학교 소비자가정교육학) 민하영 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국아동심리치료학회 한국아동심리치료학회지 한국아동심리치료학회지 제15권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
49 - 66 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the relative influence of ego-resiliency and social support of parent and peer on high school students’ subjective well-being. The subjects consist of 406 students in a high school located in Gyeonggi Province. The data were analyzed by analysis of variance (ANOVA) and standard multiple regression using SPSS 12.1. The findings illustrated that the relative effect of ego-resiliency and social support of parent and peer on subjective well-being of high school students varied according to their grades. Among the independent variables, social support of the parent was the most influential predictor for the 9th grade students’ subjective well-being. However, the 10th grade students were mainly affected by both ego-resiliency and social support of parent and peer in a similar proportion. For 11th grade students who are about to take the college entrance exam, ego-resiliency was the most influential predictor for their subjective well-being. This means that ego-resiliency is strongly helpful to overcome in the hardship and difficulties for the high school students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (66)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0