메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제31권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
173 - 206 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As an extension of previous research stating that discovery learning can be used in teaching grammar, this study predicted that this teaching method can be used effectively with “advanced Korean learners for academic purposes” who are actively engaged in metacognition activities, and focused on discovery learning of Korean grammar for academic text writing. First, this study analyzed the grammar items of writing textbooks for Korean learners for academic purposes and selected 60 discovery learning items of “grammar for academic text writing” by considering items that can be the subject of discovery learning. Moreover, the patterns of grammatical errors and frequency of selected grammar items are examined by analyzing the academic texts produced by the learners, and the scope of grammar discovery learning is presented to be applied to classes. Finally, a survey was conducted on the learners that provided the texts, through which their perception on “grammar in academic texts” and “discovery learning” is examined, and thereby presents ways to apply this knowledge to classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0