메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
부산외국어대학교 지중해지역원 지중해지역연구 지중해지역연구 제22권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
19 - 39 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The Songbook of Juan Alfonso de Baena (c.1430) illustrates the fifteenth century Castilian typology of poetic genres. As Brian Dutton indicated in his important research (1982) on fifteenth century Spanish poetic genres, it is not easy to establish stable criteria for the classification of the various genres (i.e. dezir, pregunta, proçesso, etc.) because of the ambivalent functions of both rubric title and genre. In the Cancionero de Baena, there is a constant tendency to determine the poetic genre in question not on the basis of a literary work’s formal structure but of its compositional purpose. I believe that this type of genre classification came about due to the assimilation of various poetic styles into literary works that persisted from the early part of the rule of the House of Trastámara at least until the beginning of the 16th century. In this study, I attempt to analyze the newly-emerging typology of genres seen in the Cancionero de Baena, with particular focus on the two following questions: what were the main reasons that led to the need for this new form of genre classification and these new genre terms, and how can we explain the assimilation and intermingling of literary styles that we can observe in most of the poems compiled in this Castilian songbook?

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0