메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국복식학회 복식 복식 제70권 제6호(통권 제229호)
발행연도
2020.12
수록면
120 - 138 (19page)
DOI
10.7233/jksc.2020.70.6.120

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The worldwide rapid transition to digital education in response to the outbreak of COVID-19 foreshadows expansive systematic transformation in the current pedagogical paradigm. Envisaging forthcoming shifts in the field of Korean dress studies that encompasses two subject divisions of Korean dress history and Korean dress constriction, this paper examines (1) the alternative actions taken by the universities, academic associations, and museums in the United States for the three months right after the lockdown in the mid-March, 2020, and (2) the available online resources for this field. The result finds that (1) freely accessible quality educational resources are exponentially increasing, and (2) the dress history education in Western academia is being implemented with close connection with institution, museum, and film and performing arts production. Upon the findings, the author contends that the field of Korean dress studies must grow to serve for a wider audience and meet global needs, and suggests the following groundworks: technical enhancement of e-learning tools; originality in curriculum contents; a pedagogical transition to build skills in solving real-world problems, teamwork and collaboration; global professional network bridging classrooms and community.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 사회적 폐쇄: 미국 대학, 학회, 박물관의 대응 사례
Ⅲ. 온라인 개방 교육 자료 검토
Ⅳ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0