메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김용순 (동양미래대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제33권 제1호(통권 제161호)
발행연도
2021.1
수록면
217 - 231 (15page)
DOI
10.31336/JTLR.2021.1.33.1.217

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study aims to examine the singular mediation effects of job burnout between customer incivility and work-family conflict. This study employed a questionnaire survey to test the hypotheses. A total of 213 frontline employees working at in service corporations participated in survey, 211 data were used for statistical analysis after the elimination of inadequate sample.
The results of this study are as follows.
First, customer civility was positively related to job burnout and work-family conflict. Second, job burnout was positively related to work-family conflict. Third, one of the significant finding was that the link between customer civility and work-family conflict mediated by a singular mediator of job burnout.
Finally, the summary, implications and limitations of the results with the future tasks were suggested.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-323-001568445