메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이진영 (배재대학교) 이걸재 (건양대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제17권 제2호(통권 제51호)
발행연도
2021.6
수록면
125 - 135 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to sought to understand how cabin crew’s education and training for airline cabin crew affected customer service satisfaction and airline customer loyalty. The results showed, first, The crew education and training affect customer service satisfaction. Second, crew training has been shown to affect airline customer loyalty. Third, service satisfaction has been shown to affect airline affinity. Consequently, the hypothesis of the relationship between crew training, service customer satisfaction and airline affinity, which was hypothesized in this study, was all adopted. Therefore, the study identified how much the training of crew members of the favoured group influenced by the measure of favours to realize the entity"s mission because the entity is a profit-seeking group and the first goal of profit seeking is to secure loyal customers. As a result, systematic crew education and training have a direct impact on customer service satisfaction and airline affection, which makes it reasonable for airlines to need a more systematic crew education and training program.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구방법
IV. 실증분석
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0