메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영우 (서울대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제23권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
161 - 182 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates research literature in the field of English language teaching (ELT) related to chatbots as an interactive user interface of the computer. It also discusses how to use chatbot builders to make ELT chatbots. Research on ELT chatbots in Korea has recently begun. At first, chatbot research focused on how to use general-purpose chatbots. Then, many studies changed their foci to how to make chatbots that were specialized in ELT. The analysis of the research literature shows that certain chatbot builders, such as Google's Dialogflow, have been primarily used, and ELT experts spend a considerable amount of time making chatbots. The way chatbots are built can be based on four models: pattern-matching model, dialog database model, knowledge base model, and language generation model. Based on this classification, domestic and foreign chatbot builders were analyzed. This study then suggests general-purpose chatbots for small talk or information retrieval activities, and customized chatbots built with chatbot builders for specific dialogs or tasks. The significance of this study can be found in that it proposes efficient ways to make chatbots in ELT.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0