메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박채윤 (서울대학교)
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제28권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
59 - 89 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article strives to bring critical attention to the relationships between memory, memory loss, and imminent adversity in Brian Friel’s Dancing at Lughnasa (1990) through examinations of often-overlooked scenes and “Self-Portrait” (1972). This work of prose that predates the play by eighteen years portrays memory as a contradictory “fact” and “fiction” and conveys a disinclination to write “a play ‘about the trouble[s] in the North’” (39, 46). By examining Maggie’s demonstration of sensory experiences that are “all in your mind” and Chris’s collaborative and subjective recollections, this essay departs from existing studies that generally focus on Michael’s recollections or Father Jack’s memory loss (15). What Michael, Father Jack, Chris, and Maggie remembers or forgets highlights their anguish and isolation. The retroactive interference account of forgetting provides insight into whether learning the language and culture of Africa prevents the former missionary priest from recalling information related to his old life in Ireland; his memory loss, in turn, presents novel interpretations on the role of memory and its relationship with revelations on imminent losses caused by poverty, unemployment, and mechanization.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0