메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Koyphokaisawan Phavinee (Ewha Womans University) 전지현 (이화여자대학교)
저널정보
이화여자대학교 교과교육연구소 교과교육학연구 교과교육학연구 제24권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
411 - 424 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The increase of international students in Korean university campuses is providing more opportunities for Korean students to be exposed to new cultures. Then, are there enough intercultural interactions among university students to promote their intercultural understanding? Despite a series of reports saying that there is lack of intercultural interaction between international and domestic students, studies providing intuitions to promote intercultural interactions in Korean universities are still not enough. This study aims to explore university students’ intercultural interaction on campus and identify what facilitate or debilitate intercultural interactions between international and Korean students. Two hundred international and Korean students participated in an online survey; and 83 of them participated in semi-structured interviews. The interviews were audio-recorded, transcribed, and analyzed using NVIVO starter. More than 200 initial codes were developed, grouped, and finally categorized through bottom-up approach. The results of this study will provide insights for university administrators, professors, and students to facilitate intercultural competence by promoting intercultural interactions between international and Korean students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0