메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
所由美 (円光大学校)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第91輯
발행연도
2021.11
수록면
165 - 180 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the necessary conditions for Kafu"s ideal of opera as a type of music based on Kafu.
First, to create a national type of music unique to Germany, Wagner"s opera must have an idea of“the mysteries of the earth and the mysteries of the heavens,”just as he was able to motivate the ideals of his own nation and national spirit to “penetrate deeply into the heart,”“move the listener"s heart in some deep way,”“pierce the heart,”and“ give deep impressions that cannot be expressed.”In addition, regardless of which country"s opera is performed, it must have the same idea of the “mysteries of earth and heaven.”
Second, every country"s opera music has its own unique characteristics, and each country"s opera music has its own sensitivity to truth, goodness, and beauty.
Third, we can understand that in Japan, Kafu took advantage of the characteristics of music based on ancient legends and motivated by the ideals of Japan"s unique ethnic and national spirit to realize an ideal of opera that would appeal to the sensibilitiesof each individual for truth, goodness, and beauty.

목차

1. はじめに
2. 日本のオペラ上演と荷風の記述
3. 荷風によるオペラの区分
4. ワーグナーによる試み
5. 《葛飾情話》への試み
6. 終わりに
参考文献
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0