메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박유미 (서울대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제25권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
95 - 121 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explored the use of vocabulary learning strategies (VLS) of Korean elementary school students according to their individual learner variables, and also sought to discover the relationship of VLS and vocabulary knowledge breadth and depth. For the purpose of the study, data of 272 students were collected through Vocabulary Learning Strategies Survey (VLSS), Vocabulary Test: 1,000 Word Level Test B (VT), 500-level Productive Vocabulary Levels Test (500 PVLT), and Word Associates Test (WAT). It was found that the learners’ variables of vocabulary proficiency, gender and living region significantly influenced the use of VLS. Regarding the relation of VLS to vocabulary knowledge, the correlation analyses revealed that five subcategories of VLS were significantly related with both dimensions of vocabulary knowledge, the most prominent being the Discovery-Determination (DD) strategies. The findings of this study suggest that there are significant relationship between VLS and vocabulary knowledge of the students. Acknowledging that VLS enable L2 learners to broaden and deepen their lexicon, the teachers and researchers are recommended to give more attention to VLS for their pedagogical practices and theoretical considerations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0