메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제15권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
931 - 944 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Vocabulary learning strategies (VLS) play a crucial role in L2 vocabulary education. Although it is assumed that metacognitive VLS are effective, few studies have empirically investigated this assumption. This paper, therefore, conducted a study in order to establish a comprehensive taxonomy of metacognitive VLS and explored the relationship between the use of metacognitive VLS and vocabulary knowledge. A vocabulary size test and a VLS questionnaire were administered to 132 Japanese junior high school students. The data were analyzed using exploratory factor analysis and multiple regression analysis. The results showed a total of 20 metacognitive VLS and categorized them into six. Among the six metacognitive VLS, input seeking was a positive predictor of test scores at any frequency level, while spaced learning, guessing with confidence, and note making varied in effectiveness depending on word frequency. These results suggest it is important to encourage students to learn vocabulary outside the classroom, teach basic affix knowledge, and facilitate students in making vocabulary notebooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0