메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이동한 (부산교육대학교) 박상인 (경희대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제25권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
79 - 100 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to provide practical suggestions for the development of English conversation learning chatbot through the application of elementary school English textbooks. For this purpose, this study investigated and reanalyzed the dialogs between chatbots and human users utilized in previous studies. English learning chatbots for those studies were not able to perform continuous conversations with human users. Moreover, the dialogs of the chatbots were not properly composed for children learning elementary level English. Thus, this study suggested practical considerations for the development of English learning chatbots for elementary school students through the application of elementary school English textbooks. First, dialogs should be composed of a conversation scenario. Second, the difficulty level of the dialogs must be carefully considered based on length of a sentence, selection of vocabulary, and cognitive development of children. Finally, a variety of expressions based on situations and conversation counterparts must be considered. With these considerations, this study proposed English conversation learning chatbot building process with Dialogflow through the application of an elementary English textbook.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0