메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
성민창 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제27권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
55 - 78 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reports the designs of four negotiation chatbots developed by the Dialogflow CX Console and users’ responses to the chatbots. The chatbots were designed for Korean learners of primary English to engage in two types of negotiation, namely negotiation of meaning or negotiation of form. The former refers to interlocutors’ two-way exchange to repair comprehension problems, while the latter involves collaborative processes to repair illegitimate L2 forms (Lyster & Ranta, 1997). Following the grade-band division in the national curriculum for English, two chatbots were developed for 3-4th graders to negotiate for basic meanings or forms, and the other two for 5-6th graders to negotiate for more complex meanings or forms. Twelve users had online text-based conversations with two chatbots and reported meaningful L2 experiences such as modified input and awareness raising. Presenting the development process and user responses, this paper addresses important issues in second language learning such as strategic competence, interlingual errors, processing scope, and negative evidence and explores the very potential of chatbots for primary English education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0