메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
성민창 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제25권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
101 - 122 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The increasing influence of artificial intelligence in human society has encouraged novel attempts in the domain of English language education. One such attempt involves using chatbots to provide learners with meaningful English-mediated conversations. Chatbots are conversational agent systems that can process natural languages (e.g., English) to perform various linguistic tasks including interviews and small talks. Recognizing the practical utility of chatbots, this paper introduces a flowchart-based English-speaking chatbot which has been developed for Korean primary students to engage in negotiation of meaning (Long, 1983), a famous interactional event known to facilitate second language acquisition. This paper first discusses the theoretical and technological bases of the chatbot and then demonstrates details in its design as well as the development process using Dialogflow API. This information should provide useful guidelines when another theoretical insight from second language research applies to the design of a new chatbot for young learners of English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0