메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유도형 (국민대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제65권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
87 - 112 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to critically comment on the effective use of image schema in the EFL classroom, and to suggest an alternative way to teach polysemous words and grammatical relations. This study is based on literature review research. Currently, most literature relevant to the use of image schemas in the EFL classroom indicates that the use of pictorial or graphic representations of image schemas successfully helps low intermediate EFL college students to understand polysemous words and grammatical relations. However, considering that this imposes a learning burden and is time consuming, the argument cannot be supported. The relevant theoretical literature has been reviewed in terms of the definition of image schemas and the relationship between image schemas and language acquisition. This says that image schema is an abstract concept, not an image. Considering that image schemas are embodied prelinguistic structures, it is known that image schemas start very early and that they are already acquired. The findings of the paper implicitly point out that teaching image schemas is not necessary in the EFL classroom and that context-dependent approaches may be enough to teach polysemous words and grammatical relations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (76)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0