메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Liu Yi (연세대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제20권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
179 - 201 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article examines question-response interactions between a professor and his teaching assistant (TA) in an academic setting. Drawing upon conversation analysis (CA), this study aims to explore some problematic interactions during their communication and the negotiation sequence used to resolve the problems. A close examination of the data reveals that both of the participants are engaged in resolving the problematic interactions. Either modifying or suspending a current troublesome question is proved to be effective in solving the communicative problems. Both the professor and the TA have the tendency of confirming information before uttering a response when they are less confident to provide an answer. And the professor, rather than the TA, has the characteristic of continuously checking information during the interactions, which is regarded as a helpful tactic to prevent a problematic interaction from occurring. The findings may have an implication for enhancing the communicative competence in an academic setting.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0