메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제30권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
441 - 459 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Despite the rich literature on agency in sociological studies, systematic conceptualizations of teacher agency (TA) are relatively new. Moreover, ecologically-inspired approaches to this construct have emerged only recently. In response to this situation, in this paper, we briefly review the theoretical background of agency and develop a more ecologically-oriented and holistic model of TA. To arrive at this, we first introduce the ecological perspective, followed by descriptions of four key concepts relevant to our study. We then offer an analysis of one recent framework of TA, devised by Priestley, Biesta, and Robinson (2015), which appears to be the first one that approaches TA from an ecological perspective. In acknowledging the values and contributions of this framework, we also locate a number of areas that justify our proposal of a new model. By integrating van Lier's (2004a) ecological diagram of affordance in context into the existing framework, our revised model elaborates and extends the previous one making it more explicitly ecological. In so doing, we recognize TA as an emergent phenomenon, as a result of the complex interactions at two levels. This ecologically-extended conceptualization of TA is expected to open up space for more context-sensitive and ecologically-valid research on agency in general, and TA in particular.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0