메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Holly Chunghyun Hahn (Torch Trinity Graduate University) Sinai Chung (Torch Trinity Graduate University)
저널정보
한국기독교교육정보학회 Journal of Christian Education & Information Technology Journal of Christian Education & Information Technology Vol.41
발행연도
2022.4
수록면
115 - 150 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to discuss the future of Sunday school curriculum in the Korean church by exploring the history of both American and Korean Sunday school curriculum. To accomplish this, both American and Korean Sunday school curricula were examined focusing on how they developed according to the changing times. Based on this, the following three points were suggested for the future direction of Sunday school curriculum in the Korean church: Content and educational goals for holding on to a solid Biblical foundation, forms and ways concerning changing times, and management in fostering interdenominational support.

목차

Abstract
Division of the History of Korean and American Sunday School Curricula
The History of Sunday School Curriculum in Korea and the United States
Development of the Contents and Educational Goals of Sunday School Curricula
Implications for the Future of Sunday School Curriculum in the Korean Church
Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-235-001545921