메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김휘순 이형룡 (세종대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제34권 제4호(통권 제176호)
발행연도
2022.4
수록면
315 - 334 (20page)
DOI
10.31336/JTLR.2022.4.34.4.315

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Due to the indiscriminate marketing of coffee shops, consumers have been subjected to impulse purchases that are different from their own consumption value due to excessive information or sharing false event information.,This study was conducted from the viewpoint that the consumer value of coffee shop will affect the intention to share information of promotional events and thus affect the intention to purchase. As a result, the consumption value of coffee shops had a significant effect on the information sharing intention of promotional events and had a significant effect on the purchase intention. Also, it was confirmed that there is a difference in purchase intention according to the type of consumption value cluster.
Based on the results, practical implications on what part should be emphasized when promoting at coffee shops are presented.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-323-001623676