메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
하두진 (세종대학교) 박민준 (덕성여자대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 한국중국어교육학회 학술대회 한국중국어교육학회 2021년 상반기 정기 학술대회
발행연도
2021.6
수록면
15 - 45 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
It is the biggest advantage of e-Learning that allows ubiquitous study over time and place. In this new online learning environment, teachers and learners do not have to be at the same time and place. It has a significant meaning in terms of better accessibility to the learning opportunities as well as enhanced efficiency in education. On the other hand, however, there is also growing concern about e-Learning: academic courses in the university generally involves a significant amount of presentation, debate, and mutual interaction, which is impracticable in e-Learning. Others are also concerned that the efficiency of e-Learning may be compromised due to the difficulty in management of learners. To overcome these shortcomings, real-time e-Learning classes are being suggested recently. Real-time e-Learning classes are not constrained by the limits of time and space, allowing ubiquitous participation and interaction between the teacher and students. We propose a smart e-Learning model using Zoom platform in the beginner-intermediate level Chinese language course. In addition, the review on the efficiency of this smart e-Learning model and the statistical analyses of the survey results with learners" feedback will be suggested.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 수업 과정 소개 및 제안
Ⅲ. 스마트 e-러닝의 체계와 특징
Ⅳ. 설문조사 분석
Ⅴ. 맺음말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-720-000151329