메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장채린 (서울시립대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제17권 제3호
발행연도
2021.8
수록면
335 - 357 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the implementation of blended learning in a communicative Korean language class using an online communication platform, Slack. For this purpose, this paper looked into a case of Korean language course, described the activities based on the interaction types, and discussed the characteristics of blended learning with slack in communicative language class. Satisfaction survey was also conducted on the students. The blended learning environment implemented using Slack showed a very high level of efficiency in terms of ‘data sharing’, ‘mutifaceted communication path’, ‘course management’, and ‘task submission and feedback’. In addition, this study described and analyzed the activities in ‘teacher-individual student interaction’, ‘student-student interaction and teacher communicating with both students’, ‘teacher-group of students interaction’, ‘group-to-group interaction and teacher communicating with both groups’, and ‘interaction between the whole class and the teacher’ through electronic media. According to the satisfaction survey result, more than 90% of learners answered that they were satisfied with the blended learning used in this study, and the reasons cited were ‘easiness of task submission and receiving feedback’, and ‘accessibility on smartphone/laptop’.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0