메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조대하 (서울여자대학교)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제72호
발행연도
2016.1
수록면
187 - 206 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Flipped Learning, the type of blended learning is combined instructional strategy between online and offline, means ‘reversed learning’ and ‘flip teaching’. Its teaching-learning method is differently proceeded from traditional classroom. In the flipped classroom, the students learned learning contents prior to offline class through watching online lecture and do a discussion or carry out the assignments about contents, what the students have already learned from online lecture, with guidance of their instructor at offline classroom. This paper is Japanese language study utilizing the Flipped-Learning. I analyze the case of flipped classroom data is directly conducted in my class for sharing with Japanese educators and researchers. In this paper, I managed using the PBL type with Flipped Learning type in ‘Japanese and Chinese characters’ class, the subject of this paper’s research and do a survey for learners satisfaction and improvement rates about new learning environment. Research result shows the Flipped Learning is specifically effective through the satisfaction rate records as high as 4.21/5.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0