메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김수희 (서울대학교)
저널정보
영남중국어문학회 중국어문학 중국어문학 제89호
발행연도
2022.4
수록면
5 - 28 (24page)
DOI
10.15792/clsyn..89.202204.5

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the traditional musical dance of the Tang Dynasty, ‘Baizhu-Wu’, and its lyrics. ‘Baizhu-Wu’ is ‘Qingshang-Musical Dance’, which is declining due to foreign musicals, but the song is still sung by the public. When some writers of the early Tang Dynasty write the lyrics, they reject the ‘SishiBaizhu-song’ of the Southern dynasties, and inherit the ‘Zhongyuan Baizhu-song’ in the Wei and Jin periods. Therefore, Tang Dynasty’s ‘Baizhu-song’ uses three lines of seven characters to a line in terms of form, and sometimes combines the 3?3?7 verse pattern. This is the aspect of early folk songs. In terms of content, it connects Wu Dynasty’s famous beauty, Xishi with the fall of the Wu Dynasty and expresses a criticism of this. This is the aspect of the ‘Baizhu-song’ in Tang Dynasty, which is because it inherited the ‘Zhongyuan Baizhu-song’. In this way, we can reveal the new aspect of lyrics literature through musical dance.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0