메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박지현 (경상국립대학교) 이주희 (경상국립대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제25권 제3호
발행연도
2022.8
수록면
88 - 116 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Reading audiobooks and watching videos are the most powerful tools for young EFL learners to improve English proficiency. Despite the widespread use of videos without captions in EFL learning, there have been few studies on its effectiveness compared to audiobooks. A quasi-experimental study explored how audiobooks (reading-while-listening) and videos without captions (viewing-while-listening) enhance Korean EFL elementary students’ English proficiency differently. The participants (N = 98) were divided into three treatments that involved reading audiobooks (reading-while-listening), watching videos without captions (viewing-while-listening), or textbook-based English instruction (serving as a control) as their regular English curriculum once or twice per week for three months. Pre-and post-tests were conducted to assess the treatment effects on listening comprehension, reading comprehension, and vocabulary knowledge. The results showed that the audiobook and video groups, which had similar outcomes, significantly increased listening comprehension compared to the control group. However, all three groups improved similarly in reading comprehension and vocabulary knowledge without significant differences. These results suggest that watching English videos without captions can enhance EFL elementary students’ English proficiency and is equivalent to reading audiobooks. The pedagogical implications of these results are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0