메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동규 (부산교육대학교) 강동호 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제12권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
201 - 220 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to explore the effects of dictogloss activities using English news media on EFL learners’ listening proficiency. Fifty seven EFL college students divided into two groups, an experimental group and a control group, participated in this study. The instructional materials used in this study were the same in both groups, partaking in an English class that involved both traditional English materials and authentic materials during the period of the treatment. However, for examining the effects of dictogloss activities using English news media on students' listening proficiency, the experimental group received instruction in which traditional dictation activities were replaced by dictogloss activities during some portions of the listening instructions for the eight-week period of the treatment. According to the results of the study, the effects of dictogloss activities using English news media in the EFL classroom was statistically significant, although both groups showed significant improvements in listening during the period of treatment. Several implications are presented based on the findings of the study.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0