메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍광희 (영남대학교) 김은정 (경상국립대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제34권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
179 - 189 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The primary purpose of this study is to examine a relationship between L2 learners’ demotivation in learning a target language and their willingness to learn the language. In particular, the demotivation of Korean middle school students learning English is examined in relation to their willingness to keep studying English. A total of 257 Korean middle students participated in the study where data were collected from the students through survey questionnaires. The analysis of the collected data shows that students who have higher demotivation tend to make up their mind to stop studying English within a shorter period of time than those who have lower demotivation. Students’ responses reveal that teachers, grammar-focused teaching, and decontextualized language learning are key demotivating factors in the path of their English learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0