메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이영주 (한밭대학교 인문사회대학 영어영문학과)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제15권 제4호
발행연도
2022.11
수록면
59 - 75 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how syntactic features can be used to distinguish essays written by Korean college students from NS college students. Essays from the ICNALE(International Corpus Network of Asian Learners of English) corpus were analyzed using TAASSC(the Tool for the Automatic Analysis of Syntactic Sophistication and Complexity) program. Two statistical analyses were performed. First, a multivariate analysis of variance(MANOVA) was employed to examine whether there are statistically significant differences in noun phrase complexity features between NS and Korean students. Second, a stepwise discriminant function analysis was performed to classify into two groups(i.e., NS and Korean students) in terms of noun phrase complexity features. Results showed that Korean and NS students significantly differed in terms of various noun phrase complexity indices. The best four predictors for distinguishing Korean students’essays from NS students’ essays were dependents per object of the preposition, relative clause modifier per nominal, prepositions per object of the preposition, and dependents per nominal. It was shown that NS students produced more syntactically complex essays than Korean students by employing phrasal embedding. Implications of this study for English writing instruction are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0