메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이윤경 (경북대학교)
저널정보
현대문법학회 현대문법연구 현대문법연구 제112호
발행연도
2021.12
수록면
181 - 201 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study aimed at investigating how Korean EFL writers employed epistemic modality in comparison with native speakers. For the study, the learner corpus (LC) and native speaker corpus (NSC) were created. The analysis focused on three categories: the overall frequency of epistemic modality, grammatical distributions, and semantic categories. The results of the study revealed that the overall frequency of epistemic modality in two corpora was similar, overlapping 6 top ten items. However, the close look at each frequency showed that Korean EFL writers employed a more restricted range of items, relying on the expressions of certainty and possibility. With regards to grammatical distributions, each group exhibited different ranges and frequencies of devices; while native speakers preferred adverbs, Korean EFL writers tended to favor modal verbs. Regarding semantic categories, Korean EFL writers preferred firmer assertion with the expression of certainty. Nevertheless, native speakers tended to favor more tentative expressions with the expressions of probability and doubt. Based on the results of the study, pedagogical implications were finally discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0