메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손세리 (진주여자고등학교) 이성원 (경상국립대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제33권 제4호
발행연도
2021.12
수록면
173 - 192 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored whether teachers’ use of motivational strategies brings positive effects on the enhancement of learners’ motivation and whether learners’ English competence affects the results. Additionally, the study examined if the strategies used either frequently or infrequently show different results in students’ motivational level when applied equally in the lesson. The results show that the teachers’ use of motivational strategies led to the enhancement of students’ learning motivation in general. Meanwhile, students’ English competence did not bring a meaningful difference in the effects of motivational strategies, which provides a rationale to employ motivational strategies regardless of the students’ competence level. Regarding students’ early motivational levels, students with lower motivational level showed more improvement. In addition, all the motivational strategies employed in the study proved to be effective regardless of the actual frequency of use. In conclusion, using motivational strategies had positive effects on the enhancement of learners’ motivation and helped them change their attitude toward learning English

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0