메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임수진 (서울대학교) 문영 (국민대학교)
저널정보
대한무용학회 대한무용학회논문집 대한무용학회 논문집 제79권 제1호
발행연도
2021.2
수록면
157 - 172 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to create academic framework to understand the reality and value of dance literacy education as a convergence education and to seek strategies to practice it. The research procedure was conducted from July 2016 to June 2019. The key findings are as follows: First, dance literacy education emphasizes practical knowledge and has a convergent characteristic that can be called academic integration. Second, the development of interdisciplinary education programs was categorized into subjects by deriving related elements, common elements and contents between art and other studies. Third, the educational effect of each of the five components of Dance Literacy could be specified. This paper will be the basic data that can promote the quality improvement of art and dance literacy as a convergence education, and can provide the typical curriculum framework of dance education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0