메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박상순 (민음사(주))
저널정보
이상문학회 이상리뷰 이상리뷰 제15호
발행연도
2019.12
수록면
107 - 140 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Yi Sang put the composition of the artistic and physical particles created by the poetic language on the stage called “Ogamdo.” This is an independent scene composed of poetic language, like a stage set, rather than a real-life scene. It is also not a reenactment of facts, but another internally fictionalized entity and an event that unfolds on the stage of reconstructing history. The stage of the poem is a visual language, such as “scenography,” which is multi-layers and dynamic. So the painting “Ogamdo” is a kind of Sinography. Yisang dynamically expressed the look of the reversal and the disparate and imitation reality through time; by visualizing a poetic space independent of image, object, and materiality of language by literary conversion of pictorial sense or pictoriality, by securing the presentity of poetic language with poetic subject and narrative prose that crosses reality and work, and by creatively fusing Eastern humanities and Western art expression theory.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0