메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강보선 (대구대학교)
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법 교육 제42권
발행연도
2021.8
수록면
1 - 31 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to specifically prepare content for orthography inquiry. As a result of analyzing the current status of orthography education, orthography was considered as an object of understanding and utilization, but orthography was not well recognized as an object of inquiry. In addition, in this study, when it comes to exploring orthography, 'orthography inquiry' should be a critical inquiry, and content elements of critical inquiry include 'what are the problems of this regulation?' and 'what is suggested as a way to solve the problems of this regulation, and what are the pros and cons of that method?'. Applying this to a inquiry for the 'Saisiot Regulation', 'What is the problem with labeling saisiot differently depending on the type of word?' and 'Pros and cons of marking and not marking Saisiot' were selected as the content elements of the inquiry, and the detailed contents of each were considered.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0